TECNOLOGIA
La tecnologia
La tecnologia és la ciència que estudia el conjunt de coneixements teòric i pràctics de la tècnica per tal de fabricar objectes, aparells, o obtenir productes per tal de satisfer les necessitats humanes.
La tècnica
La tècnica és el conjunt de coneixements pràctics i d’habilitats per tal de construir objectes, aparells, o obtenir productes per tal de satisfer les necessitats humanes.
Activitats
1.Quins passos s’han de seguir per poder creuar un riu?
2. Indica si la tecnologia intervé en alguna de les següents activitats:
En cas afirmatiu, identifica quines són les necessitats que s’han solucionat i quins han estat els objectius.
a) Llegir un llibre sota l’ombra d’un arbre.
b) Fer pa en un forn de pa artesanal.
c) Anar en bicicleta per la muntanya.
d) Fer una consulta al terapeuta.
El procés tecnològic
El procés tecnològic és el camí que cal seguir des que apareix una necessitat o un problema fins que es resol.
Fases del procés tecnològic
Descripció i anàlisi del problema
Recerca d’informació
Generació i selecció d’idees
Execució
AvaluacióActivitats
3. Digues si per satisfer les necessitats següents cal seguir un procés tecnològic. Raona la resposta i, si aquesta és afirmativa, indica la solució adient per a cada necessitat.
a) Facilitar el transport d’una rentadora amb un carretó.
b) Mirar un paisatge.
c) Construir un pont.
4. Indica en un diagrama de blocs el procés que hauries de seguir per:
a) Canviar les piles d’una ràdio.
b) Pintar les parets d’una habitació
PROCÉS TECNOLÒGIC 1
Descripció
i anàlisis del problema
Hem de dibuixar una silueta d’una figura humana amb 7
figures geomètriques.
Recerca
d’informació
Consultem diferents llibres de geometria, de dibuixos...
i també el llibre de tecnologia de 1r d’ESO que tenim a l’aula.
Generació
i selecció d’idees
Escollim el llibre de tecnologia que te diferents
siluetes de figures humanes i un tangram amb les set figures geomètriques.
Execució
Dibuixem el tangram
Retallem les peces
Muntem la figura
Avaluació
Un cop comprovat que la figura muntada corresponia a la
silueta, ja la podem dibuixar a la llibreta.
PROCÉS TECNOLÒGIC 2
Descripció
i anàlisis del problema
Un cop retallades les figures del tangram se’ns planteja
la necessitat de guardar les peces del tangram i evitar així que es perdin.
Recerca
d’informació
Fem una recerca de diferents maneres per tenir-les
guardades, surten diferents idees: posar-les dins un estoig o d’una funda per
folis o dins una capsa, aguantar-les amb
un clip ...
Generació
i selecció d’idees
Escollim posar-les dins un sobre i si no el tenim
construir-lo nosaltres mateixos.
Execució
Construïm el sobre
i col·loquem les peces.
Avaluació
Un cop posades
les peces dins el sobre veiem que no es poden perdre, per tant, la solució
satisfà la necessitat i compleix les condicions inicials
Puto
ResponderEliminar